ערבי ישראלי חצה את הגבול לסוריה, והקפיץ את המערכת הבטחונית

קובי פינקלר No Comments on ערבי ישראלי חצה את הגבול לסוריה, והקפיץ את המערכת הבטחונית
19:19
30.04.24
נתי קאליש No Comments on מזקני חסידי צאנז: הנגיד שנחבא אל הכלים הלך לעולמו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי לילה ארוך של שמועות פרועות וחסרות שחר, מתבררת הבוקר התמונה המלאה של הדרמה הצבאית בגבול הצפון. בשעה 17:30, לקראת צאת השבת, זיהתה תצפיתנית של צה"ל צנחן רחיפה שגלש מכיוון ישראל לסוריה. כוחות גדולים הוקפצו לצפון מחשש לשבוי ישראלי במדינה העוינת.

לאחר שעות פעילות אינטנסיביות של כוחות צה"ל והשב"כ, התברר כי מדובר בצעיר בן 23, תושב ג'ולג'יליה שבמשולש, שחצה מבחירתו את הגבול בכדי להצטרף לאחד מארגוני הטרור בסוריה.

דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז התייחס הבוקר לאירוע, ואמר: "האירוע החל אמש כאשר תצפיתנית זיהתה מצנח רחיפה או גלשן שנע מרמת הגולן באזור אל חמה לכיוון סוריה. מיד הוחל בסריקות וחיפושים בסופם התברר כי התושב שערק הוא ערבי ישראלי שהחליט לעבור למדינה האיסלמית. השב"כ חוקר את האירוע וכי מבחינת צה"ל הוא הסתיים ככל הנראה".

הדובר ציין כי נפתחו מבצעים מודיעניים ומבצעיים גם עם שב"כ במאמצים גדולים כדי לאתר את הצעיר. "אנו לא יודעים אם חיכו לו בצד השני ואנו מעריכים שמי שעושה זאת נגד כיוון הגלישה עושה זאת בתכנון", אמר אלמוז. "במהלך הלילה נעשו פעולות בלילה ושב"כ מוביל את החקירה. אם הפרשה תתברר כנכונה, נחליט כיצד לפעול אבל בגזרה הצבאית המצב לקראת סיום". אלמוז לא היה יכול לומר לאיזה ארגון הצטרף הערבי-ישראלי וכן לא היה ניסיון לעצור אותו בזמן המעוף שלו. "לא ראינו מהיכן הוא המריא, אך אתר הגלישה הוא בדרך כלל ממבוא חמה".

שעות של מתח ודריכות עברו על המערכת הבטחונית, שעד להתבהרות התמונה התייחסה לאירוע כאילו ישנו שבוי ישראלי בידי הסורים. כלי התקשורת הערבים שהמציאו גל דיווחים על טייס שנשבה ועוד שלל דיווחים ממיטב הדמיון המפותח שלהם, כמו גם צו איסור הפרסום שהוטל, הגבירו את גל השמועות, שהבוקר מתברר כי חרגו מכל פרופורציה.



0 תגובות